گزارش از چگونگی افتتاح ونمايش فلم هنری احمد ظاهر الماس شرق
گزارشگراتحاديه گزارشگراتحاديه

       بتاریخ 14 ماه اکتوبر سال جاری فلم هنری الماس شرق که نمــــــــــايی از زنده گی نامه  ابر مرد موسیقی آماتور افغانستان ( احمد ظاهر فقید ) میباشد در یک زمان و یک ساعت در تمام شهر های بزرگ اروپا به نمايش گذاشته شد.

 

  مسُولیت نمایش این فلم در کشور هالند به عهده ی کانون فرهنگی جوانه ها بود که عضو اتحاديه سراسری انجمن های افغانها در کشور هالند میباشد .

 

    این فلم در کشور هالند در دومحل ( شهر زوله و شهر دلفت که از نواحی شهر دن هاخ ميباشد ) به نمایش گذاشته شد که عده ی کثیری  از سینمــــا گران و دست اندر کاران هنر هفتم ، تعدادی از هنر پیشگان سینمـــــا ی بیرون مرزی امروز ی افغانی و شماری از هموطنان هنر دوست ما در آنجا گردهم آمده بودند .

 

    در شروع محفـــل محترمه ( مریم ) هنرپیشه ی مستعد سینمای بیرون مرزی افغانی (که مسُولیت انانس برنامه را به عهده داشت ) با پیام خوش آمدید محفل را آغاز نموده و از محترم محمد اقبال اثیر ( مسُول کانون فرهنگی جوانه هــــا ) خواهش نمود تا در رابطه به شخصیت،  زنده گی نامه و فعالیت های هنری این هنرمند حنجره طلایی صحبت مختصری داشته باشد .

 

  به تعقیب آن محتره مریم از محترم (گویا )  پروديسور فلم المــــاس شرق دعوت نمود تا در رابطه به چگونگی شوتنگ فلــــــم و انگیزه ی ساختن این فلم صحبت های داشته باشد،  به تعقیب آن سینما گر ، کارگردان ،و هنـــــــرپیشه ی مستعد و شناخته شده ی جهان سینمای افغانستان و مسُول اتحادیه ی سینما گران افغان در کشور هالند محترم ( کریم تنویر ) با سخنان چند فلم الماس شرق را رسماُ افتتاح نمود .

 

نوار توسط محترمه حمیرا نگهت دستگیر زاده فرهنگی و قلم بدست چیره دست و شناخته شده ی دنیای ادب دری ، محمد اقبال اثیر مسُول کانون فرهنگی جوانه ها و محترم گویا پروديسور این فلم قطع شده و فلم به نمایش گذاشته شد .

 

      در اخیر فلم دسته های گل توسط محترم کریم تنویر به محمد اقبال اثیر مسُول برگذاری محفل وهمچنان توسط محترم گویا به نماینده گی از محتـــــرم ضیـــــاُ سیار صاحب امتیاز و مسُول نمایش فلم در سطح اروپا  برا ی احمد جاوید اثیر مسُول بخش فرهنگی کانون جوانه ها و محترمه مریم جان به پاس خدمات شان در قسمت برگذاری محفل اهداُ گردید .

 

  در ختم محفـــــل مصاحبه های از طرف نماینده گان شبکه ی تلویزیونی آریانا که تمام جریان محفل را برای انعکاس دادن از طریق این شبکه فلــــم برداری نموده بودند با عده ی از هنرپیشه گان سینما که در محفل حضور داشتند ، مسوُلین کانون فرهنگی جوانه ها ، محترم کریم تنویر ، محترم ضیاُ سیار و عده ی از تماشاگران صورت گرفت که امید واریم به زو دی بخش خبری آن از طریق رسانه های گروهی به سمع دوست داران هنر هفتم رسانيده شود وبخش تصويری آن همچنان  به نمايش گذاشته شود.

 

 

 


October 21st, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها